Γιατί αγαπάμε τον Θεό

Γιατί αγαπάμε τον Θεό Αγαπητοί χριστιανοί, συνηθίζουμε να λέμε: «Αλλοίμονο! Πώς είναι δυνατόν να μην αγαπάει κανείς τον Θεό; Ποιον ν΄ αγαπήσεις, αν όχι τον Θεό;» Και πολύ σωστά. Ο Θεός είναι το ύψιστο, αδημιούργητο, άναρχο, ατελεύτητο και αναλλοίωτο Αγαθό. «Ουδείς αγαθός εί μή εις ο Θεός» (Ματθ. 19, 17). Όπως ο ήλιος πάντοτε φέγγει, όπως η φωτιά πάντοτε θερμαίνει, έτσι και ο Θεός που από τη φύση Του είναι αγαθός, πάντοτε αγαθοποιεί. Τα παντοδύναμα Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

«Ἱερουσαλήμ, Ἱερουσαλήμ,… ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου…»

«Ἱερουσαλήμ, Ἱερουσαλήμ,… ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου…» Λίγο πρὶν γραφτεῖ ὁ ἐπίλογος τῆς δηµοσίας δράσεως τοῦ ­Κυρίου· Λίγο πρὶν ἀνηφορίσει στὸ λόφο τοῦ Γολγοθᾶ γιὰ νὰ ἀνοίξει τὰ πανάχραν­τα χέρια Του πάνω στὸν τίµιο Σταυρὸ καὶ νὰ ἀγκαλιάσει ­ὁλόκληρη τὴν ἀνθρωπότητα, ρίχνει ἕνα βλέµµα καὶ θωπεύει µὲ αὐτὸ τὴν ἱερὴ πόλη. Τὴν ­Ἱερουσαλήµ. Τὴν πόλη ποὺ διέτρεξαν τὰ πανάγια πόδια Του. Τὴν πόλη ἡ ὁποία ἄκουσε τὴ σωτήρια διδασκαλία Του. Τὴν πόλη ἡ ὁποία Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

τό «ξύλο»τῆς αἰωνίου ζωῆς»!

Ὁ Σταυρός εἶναι τό σημάδι μας! Η Ἐκκλησία μας προβάλλει γιά προσκύνηση τόν Τίμιο Σταυρό. Τό ξύλο ἐκεῖνο, πού  ἀπό ἀτιμωτικό ὄργανο τιμωρίας τῶν κακούργων, μέ τή Σταύρωση πάνω σ’αὐτό τοῦ ἀναμάρτητου Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἔγινε  «ὅπλο εἰρήνης, ὄργανο ἀθανασίας, ἀήττητο τρόπαιο» τοῦ κάθε Χριστιανοῦ! «Ὁ Σταυρός εἶναι τό πιό ἀξιοθαύμαστο στόν κόσμο, μᾶς λέει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός. Γιατί μ’αὐτόν καί μόνο μ’αὐτόν καταργήθηκε ὁ θάνατος, συγχωρήθηκε ἡ προπατορική ἁμαρτία, ἀπογυμνώθηκε ὁ Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

«Έρχου καί ίδε»…

«Ευρίσκει Φίλιππος τον Ναθαναήλ» (Ιωαν. 1, 46) Δυο πρόσωπα, δυό πρόσωπα μας παρουσιάζει το σημερινό Ευαγγέλιο. Φίλιππος ο ένας, Ναθαναήλ ο άλλος. Ήταν φίλοι. Αλλά τι φίλοι! Φίλιοι σπάνιοι. Η φιλία τους δεν ήταν σαν τις ψεύτικες φιλίες των άλλων ανθρώπων, που στηρίζονται στα λεφτά, σε ιδιοτελή και αμαρτωλά συμφέροντα. Ο Φίλιππος και ο Ναθαναήλ δεν ήταν φίλοι σε χορούς, σε μεθύσια, σε ασωτίες, που κάνουν τους ανθρώπους να ενώνωνται προσωρινά, να κάνουν παρέες και Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, παρελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο».

Μην εκτίθεσαι ο ίδιος σε κινδύνους και πειρασμούς. Να είσαι όμως πάντα έτοιμος να υπομείνεις με ευγνωμοσύνη όσους θα παραχωρήσει ο Θεός. Ο ίδιος ο Κύριος μας διδάσκει με το παράδειγμά Του. Όταν πριν από το πάθος προσευχόταν στον Πατέρα Του, έλεγε: «Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, παρελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο». Θυμήσου ακόμη πόσες φορές φυλαγόταν από τους Ιουδαίους και τους ξέφευγε, ή προφυλάσσονταν από τους κινδύνους που τον απειλούσαν. Ήταν όμως έτοιμος Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

Πως αρχίζει η Θεία Λειτουργία και γιατί;

Πως αρχίζει η Θεία Λειτουργία και γιατί; «Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν». Γιατί αρχίζει έτσι ο ιερεύς; Τι θέλει να πει; Μπροστά μας ανοίγει ο Χριστός ένα εξαίσιο θέαμα. Μπροστά μας παρουσιάζει μια ουράνια οπτασία. Μπροστά μας ο Χριστός ανοίγει την βασιλείαν Του. Όπως πηγαίνεις σε ένα κατάστημα και σου ανοίγει ο έμπορος το τόπι του υφάσματος και το βλέπεις, το πιάνεις, δοκιμάζεις την αντοχή του, βλέπεις Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

Η αξία του σημείου του Τιμίου Σταύρου

Η αξία του σημείου του Τιμίου Σταύρου και η ανάγκη συχνότατης χρήσης του από τους πιστούς. Με μεγάλη τιμή, περιβάλλει η Εκκλησία μας το σημείο του σταυρού, καθώς και η συχνότατη χρήση του, τόσο στη θεία λατρεία, όσο και στην καθημερινή ζωή των πιστών: Σ’ όλες τις κινήσεις του λειτουργού, κατά την τέλεση της θείας Λειτουργίας, από το «Ευλογημένη η Βασιλεία» μέχρι το «Δι’ ευχών», κυριαρχεί το σημείο του σταυρού. Σ’ όλες τις λατρευτικές πράξεις Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

Μήν σκανδαλίζεστε ὅταν ἀκοῦτε αὐτά πού λένε κατά τῆς πίστεως.

Νά κρατᾶτε τήν πίστη μας πού εἶναι αἰώνια καί ἀναμφισβήτητη …Ὁ πνευματικός κόσμος δέν ἐρευνᾶται μέ τίς μεθόδους πού ἐρευνοῦμε τόν ὑλικό κόσμο. Οἱ μέθοδοι αὐτές εἶναι ἐντελῶς ἀκατάλληλες γιά νά ἐρευνοῦμε μ’ αὐτές τόν πνευματικό κόσμο…. Ὑπάρχουν φαινόμενα τά ὁποῖα ἡ ἐπιστήμη ποτέ δέν θά μπορέσει νά τά ἐξηγήσει γιατί δέν χρησιμοποιεῖ τίς κατάλληλες μεθόδους… .Μπορεῖ ἡ ἐπιστήμη νά μᾶς πεῖ πῶς ὁ μεγάλος προφήτης Ἠσαΐας 700 χρόνια πρίν τή γέννηση τοῦ Χρίστου προεῖπε Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

«Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΡΩΝ»

«Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΡΩΝ» Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος Τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ πρὸς ἐμᾶς, καὶ ἂν καὶ δὲν θυμόμαστε συνεχῶς τὴν ἀνάγκη ποὺ ἔχουμε νὰ εἴμαστε εὐγνώμονες, πῶς μποροῦμε νὰ ἀνταποκριθοῦμε μὲ εὐγνωμοσύνη σ’ ὅ,τι τὸ Εὐαγγέλιο φέρνει στὴ ζωή μας; Ὁ Θεὸς τόσο ἀγάπησε τὸν κόσμο ὥστε πρόσφερε τὸν μονογενῆ Του Υἱὸ γιὰ νὰ σωθεῖ ὁ κόσμος· καὶ ὁ Υἱὸς πρόσφερε ἐλεύθερα τὸν Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από

«Ἔγνω βοῦς τὸν κτησάμενον καὶ ὄνος τὴν φάτνην τοῦ κυρίου αὐτοῦ,

Στὴν εἰκόνα τῆς Γεννήσεως τοῦ Σωτῆρος τὸ κεντρικὸ πρόσωπο, τὸ θεῖο Βρέφος, ­εἰκονίζεται μέσα σὲ σπήλαιο ἀνάμεσα σὲ ζῶα· ἢ μᾶλλον τὰ ζῶα εἶναι σκυμμένα πάνω Του· εἶναι πάντοτε δύο καὶ εἶναι συγκεκριμένα: ἕνας «βοῦς» (βόδι) καὶ ἕνας «ὄνος» (γαϊδουράκι). Δηλώνεται ἔτσι ὅτι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ γεννήθηκε ὡς ἄνθρωπος ὄχι σὲ παλάτι βασιλικό, οὔτε κὰν σὲ σπίτι ὅπου μένουν ἄνθρωποι, ἀλλὰ σὲ στάβλο, σὲ σπηλιὰ ποὺ χρησίμευε ὡς κατάλυμα ζώων! Ὑπενθυμίζει δηλαδὴ τὶς πολὺ Διαβάστε περισσότερα…

Συντάκτης panagmil@gmail.com, πριν από